O krok za daleko - Abbi Glines

 
Autor: Abbi Glines
Oryginalny tytuł: Fallen Too Far
Cykl: Rosemary Beach, Za Daleko
Wydawnictwo: Pascal
Data wydania: 17 lipca 2013

Blair nie ma już nic do stracenia. Może liczyć tylko i wyłącznie na siebie. Mimo to dziewiętnastolatce trudno jest się samej utrzymać, dlatego zwraca się z pomocą do ojca, który pięć lat wcześniej zostawił ją razem z matką, w najgorszym z możliwych momentów. Jednak, kiedy dziewczyna znajduje się na miejscu zastaje jedynie Rusha, który ma hipnotyzujący wzrok i okazuje się być jej przyrodnim bratem. Mimo tego, że chłopak z niewiadomych powodów nienawidzi jej, to pozwala zostać na czas, aż odłoży pieniądze na własne mieszkanie. W międzyczasie ich wzajemna nienawiść do siebie zaczyna przeradzać się w coś głębszego przed czym za wszelką cenę starają się uciec. 

Jestem oczarowana! Książkę pochłonęłam w zaledwie jeden dzień. Fakt, że do najdłuższych ona nie należy, ale to w jak się wciągnęłam jest nie do opisania.

Bardzo polubiłam głównych bohaterów, którzy na szczęście są bardzo ciekawi. Każdy z nich jest wyjątkowy. W dodatku możemy się z nimi bardziej zżyć przez to, że z czasem dowiadujemy się trochę o ich przeszłości.
 Choć życie Blair daleko odbiega do ideału i jest zdana jedynie na siebie, to nie wyzywa niebios za swoje nieszczęście. Przyjmuje wszystko "na klatę" i stara się polepszyć swoje warunku. Jest zaradna i niezależna. Potrafi o siebie zadbać. To wydaje mi się być jej największym atutem. Choć jej ojciec wcale nie ułatwia całej sprawy próbuje go w jakiś sposób usprawiedliwić. Przede wszystkim Blair to dziewczyna z charakterem. 
Rush to chłopak, który na początku odrobinę przypominał mi Christiana Greya z "Pięćdziesiąt twarzy Greya", ale zdecydowanie tego pana polubiłam bardziej. Na początku poznajemy go jako okropnie bogatego potomka rockmana. Ma własny dom, w którym niemal codziennie urządza imprezy. Dziewczyny traktuje przedmiotowo. Nie ukrywa, że chodzi mu jedynie o seks. Pragnie Blair, ale stara się trzymać od niej z daleka. Z czasem okazuje się, że nie jest taki na jakiego wygląda. Jest troskliwy i ma dobre serce. Jego ciało jest przyozdobione tatuażami i licznymi kolczykami. Wcale nie dziwię się Blair, że oszalała na jego punkcie.

Głównym wątkiem jest uczucie, które żywi do siebie ta dwójka. Jednak później dowiadujemy się, że wszystko nie jest znów takie proste. Blair dowiaduje się okropnej rzeczy, która sprawia, że zostaje wytrącona z równowagi.

Pod koniec książki akcja nabiera tempa. Choć wcześniej wszystko toczyło się równie szybko. Dochodzi do zakończenia, które jak dla mnie było niespodziewane i nie do przewidzenia.
 

Jestem pod ogromnym wrażeniem "O krok za daleko". W tak krótkim czasie zdobyło ono na mnie piorunujące wrażenie. Pokochałam głównych bohaterów. Przeżywałam ich losy razem z nimi. Śmiałam się, a nawet płakałam.

Ogólna ocena: 8/10

Ulubione cytaty:

"Jeśli pozostanę sobą i nie zapomnę,kim jestem,wszystko będzie dobrze."

"Same uczucia niczego nie naprawią. Mówi się, że miłość wszystko wybaczy. Ale to nieprawda. Nie, kiedy dusza jest tak bardzo zraniona."

"Nie pozwolę ci nosić walizki,mając na podorędziu dwa bardzo silne i w dodatku pięknie umięśnione ramiona."

  

4 komentarze :

  1. Ta książka jest genialna! :)
    Czytałaś 2 następne tomy? Również świetne ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przeczytałam dwa następne tomy. Już niedługo pojawią się ich recenzje ;)

      Usuń
  2. No wiesz co! Ja od dwóch dni ubolewam bo nie mogę przeczytać 3 tomu tej oto książki, a tu patrze - o nowa notka, a z czym ? Z "O krok za daleko". Powiem ci szczerze że także przeczytałam tą książkę w jeden dzień i oblałam sprawdzian z chemii, ale naprawdę bardzo mi się podobała. Nie wiem jak ty, ale ja czytam e-booki i znalazłam oraz przeczytał drugą część i też bardzo mi się spodobała. Zachęcam do jej przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe cytaty, jednak raczej w najbliższym czasie nie zabiorę się za ''O krok za daleko''. Próbuję przetrzymać do końca roku bez żadnej książki z gatunku New Adult :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wyznania Bookholiczki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka